30 Ekim 2013 Çarşamba

DANS SAYESİNDE KENDİMİ BULDUM!

Kimim ben? Çok felsefi bir soru değil, yalnızca merak. Kimim ben? Yakın bir zamana kadar bu sorunun cevabını bilmiyordum. Adımı, cismimi bilmek kim olduğumu bilmeme yetmiyordu. Bildiğimi sandığım zamanlar oldu ama çok geçmeden 'Bu ben değilmişim.' dedim. Ama hiç ummadığım bir anda dans sayesinde kendimi buldum.

Dansa kadar çok fazla şeyle ilgilendim.Mesela dağcılık yaptım, tiyatro dersleri aldım, çizim yaptım, arkeoloji ve sanat tarihiyle ilgilendim. Hepsinden de keyif aldım ve herhangi birine ağırlık verip devam etseydim başarılı olurdum ama hepsini sevmeme rağmen bir bakımdan hiçbiri beni yeteri kadar mutlu etmiyordu. Artık yapabileceğim, kendimi ifade edip mutlu olabileceğim bir şey bulamayacağımı düşünürken ta taaa: Tango ile tanıştım.

 İlk dans ettiğim an tango ile ilgili bilgim sıfırdı. Sadece bir dans türü olduğunu biliyordum ve sıkıcı yaşlı dansı diye adlandırıyordum. Ama arkadaşım tango gecesine gelmem için ısrar edince mecbur kaldım ve sıkıla sıkıla o gıy gıy (!) müziklerde insanların garip karmaşık hareketler yapmasını izledim. Sürekli saatime bakıyordum 'Bitse de gitsek.' diye. Sonra adını şu an hatırlamadığım bir bey beni dansa kaldırdı. Ben de dans etmeyi hiç bilmediğimi söyledim, istemedim. Israr etti bana yardımcı olacağını söyledi. Ben de utana sıkıla kabul ettim. İlk bir iki adımdan sonra çok hoşuma gitti. Tökezleye tökezleye olan adımlarımla bile dans ederken çok eğlendim. Şarkı bittiğinde büyülenmiştim. Bir dansın bana bu kadar farklı hissettirebileceğini hiç düşünmezdim. Beni dansa kaldıran beye 'Oturmayalım lütfen, bir şarkı daha dans edelim, çok sevdim' dedim. Bir şarkı daha dans ettik. O şarkının sonunda tango kursuna yazılmaya karar verdim. Her yerdeki tango kurslarını tek tek aramaya başladım. Üniversite kulüpleri, dernekler, özel kurslar...

Hangisi daha iyidir hangisiyle daha mutlu olurum diye düşünürken bir yandan da beklemeye dayanamıyordum, bir an önce ders almaya başlamak ve dans etmek istiyordum. İlk dansımdan büyülendiğimi hatırlıyordum ama onun anısı solmaya başlamıştı ve o büyülenmeyi yeniden yaşamak istiyordum. En sonunda bir kurs buldum, ilk dersime oradan da ilk pratiğime gittim. 4 saat boyunca hiç oturmadan dans ettim. O zaman; hayatımda ilk defa kendimden emin bir şekilde ' Artık kendimi tanıyorum!' diyebildim. O zamandan beri ders alıyorum, çalışıyorum, pratiklerle, bana faydası olacak farklı dans ve spor teknikleriyle dansımı ileriye taşıyorum. İlk başta gıy gıy dediğim tango müziğine de şu anda bayılıyorum.

Evet bu durumda ben kimim? Ben bir DANSÇI ve DANS TUTKUNUYUM!

2 yorum:

  1. iyi ki o adam seni dansa kaldırmış :) hayırlı olsun blog hayatım :)

    YanıtlaSil